Retraction Watch

Tracking retractions as a window into the scientific process

Wiley published a biology paper in the wrong journal

without comments

Screen Shot 2016-01-04 at 2.47.07 PMWiley Periodicals is withdrawing a biochemistry paper after mistakenly publishing it in the wrong journal.

The mistake took a few months to sort out.  Wiley initially published “Protein Kinase C Is Involved in the Induction of ATP-Binding Cassette Transporter A1 Expression by Liver X Receptor/Retinoid X Receptor Agonist in Human Macrophages” online in Journal of Cellular Physiology in May of last year. The article was posted in the correct journal — Journal of Cellular Biochemistry — in July.

At the very end of 2015, the publisher officially withdrew the version it posted in the Journal of Cellular Physiology.

Here’s the withdrawal note (which is paywalled — tsk, tsk):

The above article, published online 7th May 2015 in Journal of Cellular Physiology on Wiley Online Library (onlinelibrary.wiley.com), has been withdrawn by Wiley Periodicals, Inc. The withdrawal has been agreed as the correct version of this article has been published in Journal of Cellular Biochemistry and can be found at http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jcb.25157/full. The Accepted Article version in Journal of Cellular Physiology was mistakenly posted. The publisher regrets the error.

We’ve reached out to the journal, the publishers, and the authors for more information on how this happened. The two journals share an editor, Gary S. Stein, and we’ve contacted him, as well. We’ll update this post with anything else we learn.

Hat tip: Kerry Grens

Like Retraction Watch? Consider making a tax-deductible contribution to support our growth. You can also follow us on Twitter, like us on Facebook, add us to your RSS reader, and sign up on our homepage for an email every time there’s a new post. Click here to review our Comments Policy.

  • Post a comment

    Threaded commenting powered by interconnect/it code.