Retraction Watch

Tracking retractions as a window into the scientific process

Archive for the ‘renewable sustainable energy reviews’ Category

Fresh water paper proves recycled, gets retracted

with 4 comments

rsercover313A Saudi engineer has lost his 2012 paper in Renewable and Sustainable Energy Reviews for plagiarizing from two previously published articles, including one in the same journal.

The article, titled “Fresh water production from/by atmospheric air for arid regions, using solar energy: Review,” was written by A.M.K. El-Ghonemy, of Al-Jouf University.

According to the retraction notice:

Read the rest of this entry »

Not-smart moves in “smart homes” paper prompt retraction

with 9 comments

rsercover213Here’s a thought: If you’re going to write about the “challenges of information and communication technology,” it’s probably best not to use the Internet to plagiarize.

We’re guessing a group of researchers from Serbia is kicking themselves over missing that memo.

The researchers, from Singidunum University in Belgrade, published a 2012 paper in Renewable and Sustainable Energy Reviews titled “Challenges of information and communication technology in energy efficient smart homes.” The work was supported by a grant from the Serbian government.

But according to a new retraction notice: Read the rest of this entry »

Written by amarcus41

January 15th, 2013 at 12:15 pm

Solar energy paper retracted for text, data misuse

without comments

Renewable and Sustainable Energy Reviews has retracted a 2008 paper by a group from the United States and Botswana, citing plagiarism and unauthorized use of data.

The article, “Solar chimney power generation project—The case for Botswana,” discussed a project by the Botswanan military to develop a power plant based on the chimney design. The paper is no longer available online, but we found this Wikipedia entry that mentions it: Read the rest of this entry »

Should Iran have nuclear power? Paper addressing question retracted for authorship issues

with 5 comments

When Renewable and Sustainable Energy Reviews accepted a paper last year arguing that nuclear power is Iran’s “assured right,” the editor, Lawrence Kazmirski, thought the article would be at least somewhat controversial. He was right — but for the wrong reason.

Shortly after publication, Kazmirski,  director of the National Center for Photovoltaics at the National Renewable Energy Laboratory, in Golden, Colo., received an email from one of the listed co-authors of the article complaining that he and another co-author had not consented to submit the work. Kazmirski contacted the lead author, Afshin Mazandarani, who agreed to withdraw the paper.

The result was the following notice, which appeared in October (we only recently saw it): Read the rest of this entry »